Träna bör man annars dör man

Tänkte göra ett litet inlägg om min träning osv. kan börja med hur en vanlig morgon ser ut. 
 
Min morgon börjar 4 på morgonen på måndagar och Tisdagar. Då går jag upp och byter om till gym kläder tar med mig skolväskan och sportväskan. Tränar sedan i 2 och en halv timme fram till ungefär halv 8 sedan tar jag en lång dusch och byter om. Sen tar jag bussen till skolan eftersom vår skola börjar 9. Efter skolan tränar jag badminton i 3 timmar. 
 
MItt schema:
Mån: Tidigt gym pass i 2 och en halv timme,  EFTER skolan badminton i 3 timmar
Tis: Tidigt Badminton pass i 2 och en halv timme, Efter skolan gym och fys i 3 timmar
Ons: Badminton efterskolna i 3 timmar
Tor: gym och fys pass i 3 timmar efter skolan
Fre: Badminton och sedan brukar jag ta en Power walk på kvällen 
Lör: Om inte jag har turnering eller match så brukar jag gå till Gymmet eller springa en runda.
Sön: Om inte jag har turnering eller match så tar jag det bara lungt.
 
I med att jag tränar så här mycket är kosten vädligt viktigt. Att ha stabilt blodsocker och ha bra med enerig. För att orka träna och sedan måste man också göra läxa. Jag äter en stor frulle sedan äter jag en frukt innan skolna om jag har tränat sen äter jag lunch, mellanmål och sen kvällsmat. 
 
Man ska inte tro att om man äter lite mål om dagen och tränar så blir man i bra form så är det inte.  Ät istället en bra mängd varje mål inte för mycket men inte lite heller.
 
För 8 månader sedan tränade jag inte såhär mycket. Jag tränade betydligt mindre och nästan aldrig två pass om dagen. Men sedan Emmy dog har träna blivit ett sätt för mig att ta ut min ilska och hantera det med Emmy bättre. Jag mår bra av att träna. Jag ville inte vara hemma så mycket när Emmy hade dött så jag stack och träna hela tiden. Tillslut träna jag så mycket att jag var helt slut körd. Jag svimmade och det tog lång tid innan de fick liv i mig. Jag fick föras till sjukhus . Doktern bärettade att jag hade tränat för mycket utan att få i mig näring, Jag hade då inte ätit mer än en liten macka innan träning och jag åt aldrig lunch. Sedan dagen har jag tagit de här med kosten på ett annat sätt. Och lagt min träning så jag hinner äta innan. Och jag har inte 2 pass varje dag vilket som är bra. 
 
Sedan Emmy dog har jag velat slå igenom med badmintonen ännu mer. Jag har satsat mer för att Emmy sa alltid till mig om du kämpar för badmintonen kämpar jag för Cancern, Elin du måste lova mig en sak,never give up. Men nu ska jag visa henne att jag ska bli bäst och ingen ska vinna eller slå mig. jag ska aldrig ge upp.

 
 
Men vad jag vill säga är att ät rätt och träna hur mycket du vill bara du mår bra.  JAV i träning Action
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0